Star Wars-maraton

Ett länge planerat Star Wars-maraton gpr äntligen av stapeln idag. Just nu är vi i slutscenerna utav 2:a filmen. (fan vad lång de är!) Men eftersom jag börjar jobba kl 08 imorgon bitti måste jag lägga mig i lagom tid, typ nu. Ska iafl se början på 3:an, är den jag sett minst gånger = faktist den mest intressantaste just nu.
 Ohhh Yoda förklara just att kriget är inte vunnit, bara startat. Yoda är min idol, iafl en utav dem.

Idag på jobbet hände en intressant sak. Jag grät för första gången pga utav en kund. Visst har jag fått samtal förut där kunder varit arga eller upprörda, men aldrig varit arg på mig som person utan på företaget jag jobbar för. Men kunden idag (han) var så fruktansvärt arg, på mig som person. Kunder får vara hur arg de vill, men gränsen går när de är mig de anklagar på för att det blivitt fel på deras faktura. När det absolut inte är mitt fel, jag sitter där och gör allt för att hjälpa kunden i fråga, inte som en jvla personlig klagomur! Varför jag tog så mycket åt mig var för att jag blev så sjukt chockad att han var arg på mig! Ett sånt samtal kan man inte förebreda sig på hur mycket man än vet att de kommer att komma. Tog så sjukt mycket åt mig, fast jag vet att inte ska det. Men chocken sitter fortfarande i, skulle vilja ringa upp kunden i fråga utanför jobbet som mig istället för representant för Boxer och berätta hur upprörd jag blev och hur ledsen han gjorde mig för det han sa (vill inte gå in på vad han sa, det är opassande att skriva.) att han inte kan anklaga en annan människa när man bara försöker hjälpa personen ifråga och bara får ta skit. Iafl kan detta diskuteras i det oändliga, jag känner mig bara så besviken på människorna på denna jord.
Samtalet slutade på detta vis att jag inte ville prata med personen ifråga för att jag fick inte en syl i vädret, utan han bara skrek på mig när jag försökte hjälpa honnom att reda ut den felaktiga fakturan. Så jag bad han vänta och tryckte på mute och gick med gråten i halsen och frågade min käre kolega Emil som jobbat där i 2,5 år om han kunnde ta över samtalet för jag klarade inte mer. Han gick självklart direkt och tog telefonen och sa "Jag heter Emil ifrån Kundtjänst, hej! Jag ser att du har gjort Linn upprörd och ledsen för du skriker åt henne, och om du skriker åt mig så lägger jag på luren direkt." Det kunden svarade då var: "Då vill jag inte prata med dig, utan avsluta avtalet direkt med er nu!" Och så slängde han på luren. Tyvärr han vi inte säga att han ahde kvar 12mån på sin bindningstid och kan inte få ett avslut fören då. Och om han inte betalar kommer han hamna hos inkasso. Det värsta är att det är inte han som var skriven på avtalet utan hanns sambo. Så det är hon som iafl kommer få en betalningsanmäkrning. Stackars sambo. Iafl är det inget att göra åt, ingen hade direkt lust att ringa upp denna otrevliga kund, så jag skrev en varnade anteckning till den stackare som kommer få honnom på samtal när han antagligen upptäcker han måste fortsätta betala eller få en betalningsanmärkning på sin sambo. Aja

Good night, och jag kan bara föreställa mig hur mycket skit han snackar om mig/oss på Boxer, hur kassa och dåliga vi är som gör ingenting rätt. Det enda jag kan säga till kunden är ursäkta att det blev fel på fakturan, men det är ett fel jag hade kunnat lösa på 30sek om han inte hade skrikit på mig i 15min och vägrade låta mig förklara.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0