Day 1

Idag var det den första riktiga dagen på jobbet där vi skulle visa vad vi lärt oss under våran 1,5 vecka långa utbildningen. Eftersom jag inte har några naglar kvar att bita sönder var jag inte så nervös längre.

image306


Sen var det tanken på att jag hade en ricktig agent bakom mig hela tiden som lyssande på vad jag sa och hjälpte mig om jag behövde hjäp. Men det behövde jag förvånasvärt lite. Hon kläckte ur sig när klockan närmare sig 16 och hemgång att jag var helt otrolig och typ den bästa nooben hon haft under sitt år hon jobbat där. Och då har hon lyssnat på ett antal. Så det var jätte roligt att få beröm och att hon kände sig överflödig, medan de andra agenterna svor åt sina noobs för att de inte kunde *mohahaha*. Nej men ajg vet faktist inte varför allt går så bra. Att knappa i alla system, prata med kunden, hjälpa kunde få bukt med problemet. Det bara flyter på och kommer naturligt. Och det har bara gått 1 dag. Jag ska ha en agent bakom mig i 1,5 vecka till. Jippie.


Ett roliga samtal ifrån idag.

En vänlig dam (70?) ringde in på morgonen och sa att hon inte hade några kanler alls förutom de fria kanalerna.
Jag bad henne att dra ut strömkabeln ut boxen och sen dra ut kortet. Hon utbrast då: "Nej men det kan man ju inte göra, ojojojdå. Då kommer ju någonting gå söööönder!" Jag försäkrade henne om att så inte var fallet och att boxarna var mer tåliga än så. Efter lite lock och pock drog hon tillslut ut kabeln och kortet och småpratade om lustiga saker tills jag bad henne sätta tebx kortet och strömkabeln igen. Det kallas för sömntricket, eftersom ibland kan boxen hänga sig i närminnet och då måste man starta om den. Men tyvärr hjälpte det inte henne, så då bad jag henne trycka på menyn på dosan, då hon svarade: "Nemen! En ung man har varit här och målat för alla knappar på dosan med nagellack och dem får jag absolur inte röra!". Jag började undra i mitt stilla sinne vem denna man var som skrämt upp den stackars gamla tanten så pass mycket att hon trodde allt skulle sprängas i luften om hon pillade på dem. Iafl lyckades jag få henne att göra en ominstallation och efter mycket om och men med letande efter knappar och ikoner, frågade jag henne vad hon såg på tvn. "Jaaaa, halva bilden är en programledare på kanal3 och den andra halvan är menyn." Jag säger då att va bra! Då har du ju kanalerna igen. Hon vägrade tro på mig och jag fick henne att komma ur menyn vilket hon då inser att hon faktist har fått tebx kanalerna. Hon blir överlycklig och tackar mig så mycket. En mycket trevlig dam måste jag säga, det är roligt att kunna hjälpa folk som ringer in.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0