Tandläkaren

Har inte varit allt för munter och pigg de senaste två dagarna. Dels min förkylning jag går och drar med + två tänder som drogs ut igår.

Operationen startade 8.00 igår morgon, den slutade efter nästan 2h då den var 1,5h längre än beräknad. Det var min visdomstand längst bak i vänster käke där nere som vägrade släppa gräppet. Slutade med att de "sprängde" den efter 1,5h slit med att försöka få ut den. Visdomstanden i övre tandraden också på vänster sida tog 10min att dra ut, lätt som en plätt.
Så efter bedövningen släppte igår efter 15st sprutor så började det göra sjukt ont där tanden som jäklades hade suttit. Det slutade aldrig blöda heller från tanden där uppe som de inte sydde igen hålet på.
Idag är jag svullen och har ont där nere i käken medan det inte känns något alls från den lätta tanden.
Käkade maxdosen utav ipren igår och hade fortfarande jätte ont och efter ett besök på apoteket så rekomenderade de mig att ta max dosen utav alvedon också. Så nu knaprar jag 3st ipren 400mg och 8st 500mg alvedon per dag.

Gick sista dagen i skolan också nu innan "jullovet". En sjukt trist och meningslös föreläsning jag ångrar jag gick på för den gav ingenting. Det enda relevanta var informationen vi fick utav en annan lärare om uppgifterna som ska var inte 3 Januari resp 14 Januari.
Så den 27 december ska jag tillbaka till stan för att ta bort stygen + göra klart uppgiften som ska redovisas 3 jan. Jag ska nämligen fira jul i duved med familjen, ska bli mysigt eftersom det förhoppningsvis är lite mer snö där än här hemma där allt har nästan smällt bort.

Ikväll kommer honey hem! Han sitter nu på tåget och då jag vet att han inte kan läsa min blogg kan jag avslöja att jag klippte av 45cm utav mitt hår i tisdags! Det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0