Suicide Circle & The Heartbreak Kid

Dessa två filmer såg jag och Nicklas igår.

Suicide Club

Vad som först verkar vara en grupp vanliga skolflickor som väntar i tunnelbanan visar sig snart vara av en helt annan natur. När tåget anländer tar de 54 skolflickorna varandras händer, sjunger och kastar sig glatt ut framför tåget och dess oförberedda förare. Det hela slutar i ett bizzart blodbad och stationen färgas röd av flickornas lemlästade kroppar.

Ja vad kan jag säga? Den här filmen var mysko, t.o.m för konstig för min smak. "Handlingen" spretade iväg åt alla håll och kanter utan en ricktig röd tråd. Men jag gissar att massor av människor tycker den är fantastisk, men för mig så gav det inte så mycket att se skolbarn ta självmord på diverse olika sätt.
Som sagt, den var ett stort ? Någon som faktist förstod vad den gick ut på kan ju berätta det för mig.
 
Den andra filmen var den nya komedin med Ben Stiller, The Heartbreak Kid

En nygift man upptäcker under sin smekmånad att hans val av fru kanske inte var det allra bästa. Hon visar sig vara en mardröm och det blir inte lättare när han samtidigt möter sin riktiga drömtjej.

Jag är som sagt inget större fan utav Ben Stiller, men denna film hade jag faktist hört ska vara bra så jag gav den en chans iafl.
För en gångs skull så var den inte Ben Stiller som var den jobbiga påfrestande typen, skön omväxling. Det fick hans motspelare axla rollen som och hon gjorde det mycket bättre än vad han brukar göra.

Tyvärr fick jag inte se slutet då jag åkte iväg för att hämta upp mina föräldrar, men fram tills dess var den underhållande och rolig. En ovanlig kärleksfilm, lite iafl.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hihihi

2008-02-10 @ 19:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0