Körkort

image488
Igår 1 December så har jag haft mitt körkort 1 år. Det slog mig i natt att jag bara hade 1år kvar på min prövotid.

Två incidenter under det gångna året och ni förstår varför pa är glad att han inte köpt ny bil än:


- Pratade i telefonen och backade samtidigt, vadå det var ju en jätte lång tegelvägg och ingen i närheten. Pang sa det och min högra backspegel var av, ett burspråk hade dykt upp från ingestans.
Efter det har jag aldrig pratat i mobilen och kört samtidigt.

- Skulle backa ut från vårat garage, det är 5cm marginal på varje backspegel till väggarna så det hade jag koll på. Tyvärr small det till igen och kofångaren på vänster framsida var av, jag hade svängt runt för snabbt.
Pa lyckaes trycka fast den igen efter mina fruktlösa försök, hade inte täntk tala om det nämligen haha.

Summan av kardemumman är att jag inte är så bra på att backa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0