Ensam hemma + Independent Day

Alla har väll nogång gång sett Ensam Hemma, den mysiga lite flumma barnfilmen som alltid brukar gå på tv kring jul?

Den filmen var iafl Camillas dröm i fredags då vi såg den på 3:an kl 19.
Upplägget är lite finurligare än vad det brukar vara på barnfilmer, vem skulla komma på att göra en film om en pojke som glöms hemma när familjen åker till paris och nu måste rädda huset ifrån inbrottstjuvar? + att hans granne mördar folk med sin spade och förvarar dem i sin salthink?
Inte många, men just kanske därför så fungerar konceptet och många skratt utlåvas.

Tanken var att vi sen skulle se The Simpson Movie men eftersom Independent Day gick direkt efter på 3:an så blev planerna snabbt ändrade.

Jag kunde inte komma ihåg att jag har sett filmen tidigare till Hedström och Jespers stora förskräckelse, men ju mer utav filmen rullar på desto mer kommer jag ihåg. Jag

har sett den tidigare men inte så aktivt, kommer bara ihåg lite utav den.

Den handlar för er som inte sett denna klassiker om att världen utsätts för en invasion utav utomjordingar och kampen börjar mellan dem, vem ska överleva?
Självklart ligger jorden efter i teknologin och hur ska du komma på hur de ska komma igenom utomjordingarnas sköldar?

Så väver man samman kärleks historier + patronism + aliens = Independet Day.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0