En ny vän

För 1 vecka sedan stiftade jag ny bekantskap med ett fenomen som heter läkemedelsberäkning. Ett nödvändigt ont som går ut på att ha kunskaperna om hur man blandar medicin så patienten får rätt dos och inte dör.
Jag och mr läkemedelsberäkning blev ovän på en gång, varken han eller jag gillade varandra och tyckte mest den andra var dum i huvuvdet som inte förstod vänskapen.
Jag trodde det var början till slutet...

Men efter flera dagars bråkande och skrikande tog orden slut och en sol började gry i horisonten. Efter ett långsamt släpande med mr läkemedelsberäkning på ryggen hade jag kommit upp på toppen av backen och kunde nu se ut över allt och förstod. Jag kunde se sammanhanget nu när allt blev så klart.
Där uppe på kullen skakade jag och mr läkemedelsberäkning hand och slöt vänskap, vi kom på att vi nog kommer få nytta utav varandra i framtiden trots allt.

Idag har jag hälsat på en ny förhoppningsvis ny kompis, miss farmakologi. Lite svårare att förstå då hon inte har tydliga regler och formler som hela tiden gäller. Utan du måste mer läsa av henne och lära dig utantill för att inte göra henne arg. Vi får se hur det går...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0