American Pie Beta House + Saw IV

Dessa filmer såg under påvärkan utav lugnande och ångestdämpande, så jag ansvarar inte för att jag kanske byter åsikter om jag mot förmodan skulle se dem igen.


American Pie Beta House

Erik, Ryan och Cooze ska börja i college och hamnar i brödraskapet Beta House. Men ett gäng med nördar hotar att stoppa deras partyn.

Den korta presentationen säger det mesta om denna film. Den består utav killar som ser ungefär likadana ut och bröst, i massor överallt där du minst annar det.
Nej kanske inte men någonstans vid uppföljare nr 3 spårade det ur. Och vid 4:an var katastrofen ett faktum. Men någon ska ju glädjas utav dessa lättsamma filmer, synd bara att de inte ens försöker leva upp till sina föregångare istället för att försöka tjäna pengar på namnet. Sista spiken i kistan har sats för American Pie.



Saw IV

Saw 4 börjar där Saw 3 slutade. Jeff (Macfadyen) blir tvungen att leta igenom en labyrint av gångar för att hitta sin dotter innan båda dör. I sin desperation hittar Jeff ett förinspelat videoband av 'Jigsaw' precis efter att att han fått cancer, som avslöjar mer undertonade och förklarande hemligheter.

Jag har aldrig varit ett fan utav Saw filmerna, har inte förstått mig på att slakt utav människor skulle vara ett roligt nöje att bevittna. Men det otroliga har inträffat!
Till skillnad mot föregående film American Pie 6 så är den här facktist bättre än sina föregångare, kanske för att den nu har bytt skepnat till en polisjakt ifrån att enbart visa så groteska mord som möjligt. Visst självklart är inte de brutala övergreppen över men nu går de nästan att se på för de har ett syfte. Ett syfte jag inte tänker berätta här, utan överlåter er som ska se filmen att se det själv.

Kommentarer
Postat av: Julia

Usch, Saw-filmerna,, brr. De är nästan för groteska tycker jag. Och American Pie-filmerna är väl i princip likadana allihop? Sex sex sex sex bröst sex sex sex. Haha..

Ha det bra!

2007-12-20 @ 18:47:30
URL: http://gnocci.blogg.se
Postat av: Alex

Har det kommit ut 6 stycken American Pie filmer? haha.. den sista jag hörde om var typ 3an-4an :P

2007-12-26 @ 19:39:17
URL: http://aleqz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0