51 dagar kvar (Studentklänning)!

För ett tag sen så beställde jag hem min studentklänning ifrån Nelly.se. När den väl kom blev jag lite fundersam hur man skulle knyta den:S? Efter många om och men så lyckades jag och Jonathan få till ett nästan lika snyggt resultat som på bilderna ifrån Nelly. Jag tycker den är fin för att den inte är samma form som alla andra klänningarna med banden, det enda minuset är att jag inte kan ha något snyggt halsband eftersom ja, min knytning runt halsen. Jag får satsa på armband istället.

Jag hade länge tänkt att jag skulle ha högklackade sandal med en fjäril i stenar på mig. Men jag kom på att det inte är så smart att springa omkring i högklackat på flaket osv. Så istället köpte jag söta silvriga ballerina ifrån Wedins som jag dels kan använda hela sommaren efter studenten och bryter av ifrån allt vitt på studenten. Men det är något fel på mina fötter! Jag har alltid haft storlek 38 på senare år. Men nu är allt förstort och jag har fått gått ner till storlek 36. Ska fötter krympa när dom växt klart?



Studentklänning ifrån Nelly, och stundetskor ifrån Wedins


Btw så sög Bloody Diamond vi såg igår. Och Leonardo DiCaprio eller hur han stavas sög mer än vanligt. Han växlade hela tiden mellan tre stycken freaky dialekter. Ibland lät han som en full irländare, två ord senare låter han som vanligt osv. Men jag gillar änå inte hela konceptet med filmen. Jag mår rent ut sagt bara dåligt av att se sånna här filmer. Jag vet att det finns barnsoldater och krig. Men jag mår fruktansvärt dåligt om jag tvingas se det. Jag blir så förbannad på männskligheten att jag nästan har lust att hålla med en väldigt vrickad person att människan endast är ett virus som borde utrotas. Sen att man gör en vinklad film där alla svarta antingen är helgon eller djävular, och att de vita är kanske lite onda från början men alltid blir goda tillslut. Jag är less på steriotyper på film! Ge mig Det levande slottet eller Hellsing så är jag nöjd. Låt mig slippa fler dåliga hollywood filmer som alla är precis likadan som den förra. Samma personligheter och samma problem. Det har blivit för tok på förutsägbart, värre än vanligt. Sen nu att man gör allt för att försöka skrämma oss till förändring genom att låta oss se barn som skjuter ihjäl andra, lyckas inte dölja att Bloody DIamond är bara en i raden av dåliga dramturgiskrullar som försöker att dölja att filmbolagen vill tjäna mer pengar på andras olyckor!



Kommentarer
Postat av: Jennie

Det var ett tag sen du frågade om min vita klänning, den du med har, men har inte sett din kommentar innan.. Jag fick prova mig fram med alla olika sätten helt enkelt, lite svårt att förklara :)

2007-04-19 @ 17:46:55
URL: http://unreal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0