Mulet

Vart är det fina vädret som metrelogerna lovade så vitt och brett? Det skulle vara +8 och sol idag?! Men nej tyvärr, så är hela Östersund dränkt i sitt lock utav moln och allt ser allmänt pissigt och grått ut. Speciellt med gruset överallt som inte är bort sopat sedan vintern, som inte kommer tillbaka nu förhoppningsvis.
Igår skulle det inte heller ha varit bra väder, men vädergudarna hörde väll min klagosång och förbarmade sig mitt på dagen över att det var min och Jonathans treårs dag och gav oss sol resten utav dagen.

Men sådan tur värkar vi inte få idag, så just nu spelar jonathan need för speed pro street och jag ska passa på att plugga farmakologi till fredagens tenta. Känner mig säker inför den men man kan ju aldrig lära sig för lite. Håll tummarna.
Jonathan måste också plugga, han skriver upp för mckort nästa onsdag och har uppkörning v.19. Om inte datumen ändras igen, militären och deras jäkla datum som ändras tusen gången innan det väl blir av. Det blir så lyckat att försöka planera något. Men 16 maj är det över, finally. Ikväll åker han tillbaka också och kommer inte hem fören nästa tisdag eftersom det är slutövning fram tills muck nu. Men jag kan skymta ljuset i horisonten och det känns jätte skönt, att slippa denna väntan som är värre än saknaden.
 
Mot farmakologiboken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0