Donation

[Bild: Viktoria Larsson fick ett nytt hjärta FOTO: Daniel Ohlson/TV4]

Har länge övervägt att anmäla mig till donationsregistret. Tankar som "om jag var i behöv utav tex ett hjärta skulle jag vilja någon donerade till mig" och "men det är ju min kropp, som jag vill ha med mig intakt".

Men om min familj hamnade i ett läge där de måste överväga donation och jag inte har sagt vad jag velat, den situationen vill jag inte utsätta dem för. Jag hade inte velat vara i den situationen. Därför har tankarna flygit lite extra. Det är endå ett stort beslut, på alla möjliga sätt.

Ikväll såg jag dokumentären om Victoria 9år som behövde ett nytt hjärta, utan ett nytt skulle hon dö. Visst det känns inte bra att man måste få se en liten tjej hålla på att dö för att bestämma sig, men så var det. Det lilla som behövdes för att jag värkligen skulle bestämma mig. Att se med egna ögon vad resultatet kan bli, från en liten vek flicka med blåa läppar till tjej med röda läppar som ler för att hon kan springa igen och slippa vara rädd för att dö.

Jag ska anmäla mig nu till donationsregistret. Om jag en dag kanske hamnar i ett läge där en sån fråga tas upp så vill jag kunna göra allt för att kanske rädda någon annans liv. Att mitt liv hjälper någon annan att kunna leva vidare.

Anmäl dig på http://www.livsviktigt.se om du vill kunna donera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0