Värt att vaccinera sig?



Jag har ont. Det började i armen samtidigt som vaccinet mot svininfluensan sprutades in i mig igår. Det var tur att min gamla kursare Marie var där som distraherade mig annars hade jag nog rest mig upp och sprungit ut därifrån med sprutan fortfarande hängandes kvar. För jäklar vad ont det gjorde, det var ingen liten dos som skulle in i.m.

Men det hade jag kunnat stå ut med om det hade bara varit det. Men sakta men säkert så spred det sig till hela armen som inte gick att använda igår och framförallt inte sova på! Vist det hade kanske varit ok om det hade bara varit det. Men idag när jag vaknade var armen hyffsat ok men jag har haft samma smärta i hela kroppen som man när man har feber fast jag inte haft feber. En mycket olustig känsla. Framförallt mina knän gör jvligt ont.

Så nu har jag gnällt av mig. Får se vad morgondagens biverkan är. Min fundering är om det var värt att ta denna spruta för att inte bli liggandes sjuk i en vecka (eller längre i värsta fall) när iafl två dagar har förstörts hitilst. Kanske inte personligen är det värt det för mig. Men om man tänker det i ett större perspelktiv och jag kanske har förhindrat att någon men krapigt immunförsvar osv får svininfluensan så är det värt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0