Pluggning

Det har gått riktigt bra att plugga idag.
Grupparbetet inleddes imorse och det kommer nog inte bli någon större utmaning vilket käns skönt. Vi gjorde klart kanske hälften och resten tar vi nästa vecka.
Kom hem, slöade framför datorn och satte min på balkongen och läste om njursjukdomar, blodsjukdomar men sen tog det tvärnit. Jag kom fram till avsnittet om leukemi. Blä säger jag.

  • Akut lymfatisk leukemi (ALL)
  • Akut myeloisk leukemi (AML)
  • Kronisk lymfatisk leukemi (KLL)
  • Kronisk myeloisk leukemi (KML)

  • Kanske för att alla undergrupper av denna sjukdom låter lika dant och är ungefär lika dana. Jag har stora problem att skilja dem åt därför blir det bara tråkigt! Som med alla andra blodsjukdomar, eftersom jag inte kan föreställa mig det. Ett benbrott kan jag föreställa mig, men inte järnbrist. Hur ser det ut? Små saker som flyter omkring i våra ådror med snarlika namn som man inte kan se med blotta ögat. Tråkigt.

    Kanske ska ta itu med diskberget så kommer jag nog snart känna mig mer motiverad att läsa om leukemi.


    Kommentarer
    Postat av: Michelle

    Hej!!



    Vad glad jag blev när jag råka hitta din blogg av en ren slump. Rolig läsning. Hur går det med plugget?



    Jag läser själv till sjuksköterska och går termin 6 i Karlskrona.



    MVH Michelle

    2009-09-18 @ 21:26:10
    URL: http://crazykitty.wordpress.com/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0