Oförståligt

Våldtäkt i Badhusparken

Östersund. Polisen spärrade tidigare i dag av ett område i Badhusparken efter att en våldtäkt inträffat. En 18-årig tjej på väg hem överfölls och våldtogs vid 03.30-tiden under natten till torsdag.

- Det var en överfallsvåldtäkt, säger Maria Olofsson, biträdande chef vid kriminalpolisen i Östersund.
Den 18-åriga kvinnan hade gått genom Badhusparken då en man kom i kapp henne. Hon blev indragen i ett buskage, nervräkt på marken och våldtagen.



Det här är inte precis det man vill läsa i sin lokaltidning. Badhusparken är två gator nedanför där vi bor och jag får en klump i magen.
Ska man inte våga gå ute själv? Ska jag inte våga gå till gymmet själv på kvällen? Ska jag inte våga gå till skolan? Bara för att jag bor i centrala stan. Det är totalt ofattbart och vidrigt att man ska ge sig på andra människor och inte förstå innebörden på mitt och ditt.

Jag kommer aldrig förstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0