Dagen efter

Nu har jag stått i en halvtimme och försökt få håret så det ser lite ut som igår. Trodde det skulle vara enklare att få det som på bilderna innan men icke. Med lite träning kanske! För just nu ser jag ut som en synthare med hemmablekning som gått snett.

För igår var jag vän med min frisyr iafl, idag vill inte den vara med och leka längre och färgen var min ovän från första början. Vitt/silver/grått och lila i hårbotten efter att blondering aldrig blev ordentligt efterbehandlad. Hade jag varit och betalt för detta har jag krävt att de gjorde om färgen så den blev enhetlig iafl och helst vanlig blond färg, inte silverblond. Det blev lite bättre efter jag tvättat håret i morse så jag hoppas det blir bättre. Annars sa Carola som var mua igår när jag sprang ned till hennes salong imorse för att köpa vax att det går absolut att göra så mitt hår ser fint ut, färgen dvs. Att få till frisyren är bara att träna på.

Uppe med tuppen alltså efter en lång dag igår. Vi kom dit kl 9 och satt sen till kl 15 innan det var klart på mig iafl. Vi var 11 st modeller som fick olika frisyrer efter våren/sommarens mode. Alla blev jätte coola, jag kanske inte skulle passa i allas mer eller mindre extrema frisyrer, men de gjorde de i resp frisyr.
Jag sprang iväg vid 15.30 för att göra ett studibesök på operation. Det var inte alls lika coolt som jag trodde innan, man fick bara se lokalerna och hur instrumenten steriliseras. Men det skulle säkert vara jätte kul att jobba där!
Tillbaka igen vid 17 på folkets hus där vi fått våra hår klippta hela dagen lagomt till genrepet på hur vi skulle gå visningen. Sen var det sista stylingen och 19 började showen. Det var mycket folk, frisörer som skulle inspireras och idag få träna själv på andra modeller. Vi gick i turordning efter vilken stil vi hade upp på schenen och gick. Vi avslutade med en före bild + oss på schen. Efteråt vid 20.30 fick alla komma och klämma och känna på vårat hår, inte oss. Jag fick mycket huvudmasage då alla ville känna på min stubbiga hårbotten då det är jäkligt urklippt.
vid 21 kunde man packa ihop och åka hem efter en lång men rolig dag.


Två av de mer extrema frisyrerna men de passade jätte bra i dem!

Plugg och jobb står på schemat idag. + försöka få ordning på mitt hår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0