Wall e + Drömkåken

Poster

Om några hundra år har mänskligheten flytt sopberget Jorden och bosatt sig på lyxiga rymdfararen Axiom. Kvar finns en ensam liten robot, programmerad till att städa upp. Med noggrannhet trycker han ihop vårt skräp till prydliga kuber, medan de mer intressanta föremålen hamnar på samlarhyllan där hemma. Trots en smittsam och aldrig sinande nyfikenhet på omvärlden, kan man ana en sorg i WALL-E:s ögon.

Åh det var längesedan jag sett en sådan gullig film. Jag har hört en massa bra om den men hade inte allt för höga förhoppningar. Men denna gör ingen besviken och vem har sagt att de måste vara en massa repliker. Gester räcker långt och länge.

Drömkåken

När familjen befinner sig ute på sjön bestämmer sig Göran för att överraska fru och barn med att bli husägare. På exekutiv auktion gör han sitt livs fynd - Drömkåken. Full av förväntan möter han sen familjen på Centralen. Med bindel för ögonen på frun kör han iväg för att visa upp deras nya hem. Optimistisk och full av energi sätter Göran igång med renoveringen av den gamla trävillan. Det visar sig dock snart att Drömkåken ruvar på en livsfarlig hemlighet...

Vem har inte sett danna klassiker? Men den håller än trots sina år på nacken. Jag blir inte lika skrämd som när jag var liten av den, men jag hade nog också blivit en pms kärring om jag hade en sån klantig karl haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0