Trött



Jag är så trött att jag knappt tog mig upp ur soffan för att ta mig till sängen med en genväg förbi datorn. Min kropp värker efter bodypumpen igår, men det var det värt. Längtar bara efter att få lägga mig ned och sluta ögonen.

Dagen gick raskt undan. Satt i 4h och hade föreläsning om läkemedelsberäkning. Det är inte så svårt att räkna, bara att lista ut vilken formel som ska användas vid varje fråga. Men övning ger färdighet så det är bara öva öva öva.
Har även läst under kvällen inför morgondagens föreläsning om pvk (perifier venkateter) ,cvk (central venkateter) och infusioner.  På svenska är det de plastsakerna man har tex på ovansidan av handen när man får dropp. Jag ska kunna sätta en (pvk) och sköta en (cvk) och infusioner är det man droppar in. Trött förklaring.
En hel vetenskap.

Mina dagar rullar på i samma mönster nu när denna kurs börjat. Imorgon är det föreläsning 8.30-12 och sen plgga inför nästa dag och sen jobba. I love my life. Men min tur kommer.

Sova var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0