Mästarnas mästare

Foto: Johan Paulin

Ara Abrahamian - brottning
Per Elofsson - skidor
Per "Pelle" Fosshaug - bandy
Susanne Gunnarsson - kanot
Anders Gärderud - friidrott
Emma Igelström - simning
Erica Johansson - friidrott
Peter "Peja" Lindholm - curling
Malin Moström - fotboll
Tomas Wassberg - skidor
Emelie Öhrstig - skidor


Dessa elva mer eller mindre folkkära fd elitidrottsmän och kvinnor gör upp om titeln mästarnas mästare. De tävlar i olika grenar under 10 program och till slut står en kvar, mästaren.
Det går på tisdagar kl 20 på svt 1.

Det är sån underbar familjär stämning bland deltagarna men samtidigt blodigt alvar. Jag älskar att sitta och se mina gamla idoler och höra deras snack om hur de ser på sig själva. Som att Per Elofsson jämför födandet av sina egna barn som det enda som matchar känslorna av att vinna.
Nej jag sitter bara och ler genom hela programmet, det är kul att "lära känna dem".

Här kan du se första avsnittet om du missade det.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Oj, snacka om känsla de måste vara om de e samma känsla som att få barn fnittra. Så ni har ingen snö längre? Tusan. Ni kunde ha fått vår, här e helt vitt ute. Tränar du också mycket eller? Eftersom du verkar så intresserad. :)

2009-01-15 @ 08:42:58
URL: http://www.jonssonfoto.blogspot.com
Postat av: Kelly

Hej Linn! Ja, du borde nog ha 25 om du är en 27a som jag! Eftersom de är i stuprörsmodell så måste ju sitta tajt och när jag satte på mig ett par 26:or så satt de bra, men de började vecka sig där bak på låren m.m. redan inne i provhytten. Personalen sa oxå att de töjer sig...så jag tog 25or och de var astajta, men perfa i rumpan m.m.! :-) Lycka till tjejen! 399 kr för dessa är dessutom ett kap och färger på dessa jeans är precis som på bilden..jättefina! kramar

2009-01-15 @ 11:27:11
URL: http://www.kellybiddle.se
Postat av: Kelly

*och perfa i rumpan skulle det så :-)

2009-01-15 @ 11:27:57
URL: http://www.kellybiddle.se
Postat av: Natha

Hej! Jag såg din kommentar hos Kelly och tänkte bara skriva att på mig så satt 26:orna helt perfekt, och jag brukar ha 26 i jeans. De var t.o.m. svåra att knäppa, så för mig så var de inte alls stora i storlekarna. de är helt underbara så jag skulle beställt hem och provat :)

2009-01-15 @ 12:48:38
URL: http://nostawen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0