Barn med vapen?

Foto: TV4

Tittade i reklamerna på Criminal Minds på dokumentären på tv4 om barn och vampen i USA. Jag blev så fruktansvärt illa tillmods när man fick följa Owen och hans pappa då han överförde sina vapenfetish till sin son.

Vapen som används till syfte att döda en annan människa eller skada ett djur är onaturligt. Jag tycker det är vidrigt hur man kan lära små barn skjuta vapen som är avsedd att döda andra människor. Visst om man i vuxenålder utvecklar ett intresse för att skjuta osv, men låt barn få vara barn utan vapen. Jag skulle inte vilja ha en massa omogna 13-17 åringar springades omkring med kunskap om vapen och antagligen har tillgång till ett på gatan. De är enligt mig inte redo för detta ansvar, även om det också finns vuxna som inte är det så är risken betydligt större att ett barn inte är det.

Det som ungarna i USA gör för att det är kul, lider miljontals barnsoldater av i ett annat land.


Kommentarer
Postat av: Sussi

Precis så som jag tänkte. Det är sinnesrubbat.

2009-01-09 @ 22:21:57
URL: http://lavica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0