smoothie

Min vän Natalie käkar mycket bär nu i vinter och säger att hon mår mycket bättre utav det. Att hon känner sig friskare och piggare.
Jag är ganska dålig på att äta frukt, grönsaker och allt annat grönt man behöver. Men att äta bara bär känns inte som nått jag skulle gilla, men jag gillar dock milkshake. En smoothie borde väll vara ett mellanting mellan dessa två?
Hittade dessa två på aftonbladets hemsida som lät gott.

Någon som har fler tips?

Härlig hallon- och flädersmoothie.


Hallon- och flädersmoothie


Du behöver:

4 dl frysta hallon

1.5 dl koncentrerad flädersaft

2 dl naturell yoghurt 3 % fett, ev låglaktos

Gör så här:

Kör hallon, flädersaft och yoghurt i en mixer. Häll upp i 2 vackra glas. Strö på lite jordgubbskulor.
 
Mumsig mango- och jordgubbsdrink.

Mango- och jordgubbsdrink

Du behöver:

200 gram fryst mango i tärningar

4 dl jordgubbar frysta

5 dl vaniljyoghurt

1 msk limejuice färskpressad

2 msk socker

Gör så här:

Lägg mango, halvtinade jordgubbar, vaniljyoghurt, lime och socker i en bunke. Mixa alltsammans med en mixerstav. Häll upp i 4 höga glas


Kommentarer
Postat av: Amanda

smoothies är ju bara så himla gott och fräscht!

2009-02-12 @ 19:07:15
URL: http://abls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0