Fråga om makeup

Jag har ett problem. Varje gång jag sminkar mig blir jag sjukt torr på och runt näsan. Det spelar ingen roll att jag använder hudkräm för ansiktet två gånger per dag efter rengöringen.

Jag anävnder cover all mix från make up store först och då är det inte särskilt tort.

Men sen när jag använt loreals mineralpuder som det blir jätte jätte tort.


Det är värkligen jätte fult och det onaturligt ut. jag funderade på om en primer hjälpte men så läste jag om dem och de värkar bara släta ut, inte fukta.

Någon med tips om vad jag ska göra? Finns det någon bra bas mellan hudkräm och pudret eller får jag helt enkelt byta dagkrämen mot någon annan eller pudret? Och isfl till vad?

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Nu under vintern så brukar man bli lite mer torr. Köp en fetare nattkräm och se om det hjälper?

2009-02-10 @ 23:40:25
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Wysteriia

Jag hoppas det hjälper! :)

2009-02-11 @ 18:58:42
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: bu

Här kommer ett väldigt sent svar och du har säkert redan gjort något åt saken... men iaf, om jag var du skulle jag byta mineralpudret, efter det har förmågan att få en torr hud att se ännu torrare ut. Byt till Loreal, true match foundation istället. Det är toppen!

2010-06-27 @ 22:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0