Fettisdagen


Åh, jag gillar verkligen semlor <3 Så idag är det en bra dag för mig, fettisdagen.

Igår på biblioteket medan jag jobbade kom pappa förbi för att lämna åhörarkopier mamma skrivit ut så sa han att de skulle komma förbi idag på lussebullar. Det tog ett tag innan jag kopplade och smsade och frågade om han inte menade semlor. Som svar fick jag "lussesemlor" och då svarade jag att jag inte ville ha russin eller mandelmassa.
Det är nämligen lika pinsamt varje år när man frågar i affären om de har semlor utan mandelmassa. De frågar alltid om jag är allergisk och jag vågar inte erkänna att jag bara inte gillar mandelmassa utan svarar ja.
Men bulle + grädde, kan det blir bättre?

Så innan familjen kommer ikväll ska det pluggas magsjukdomar och städa lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0