090217

Förmiddagen bestod av föreläsning om psykomatiska sjukdomar. Mycket intressant med en bra föreläsare, de växer inte på träd tyvärr. Det fick en att inse att kroppen och psyket/själen är två åtskillda saker som borde behandlas var för sig som de gör i sverige idag. De är mycket mer sammanvävda än vad vi tror.
På eftermiddagen var det föreläsning om neorologiska sjukdomar. Epilepsi, Ms, Als och Parkisson. Viktiga sjukdomar att ha kunskap om men tyvärr orkar inte jag med fler än en föreläsning per dag så jag hade svårt att koncentera mig och ta in allt som sas. Får läsa på hemma.

Hem och powernappa en stund innan jag gick bort till Robert och Tracy som jag hjälpte komma igång lite med tradera. Se deras auktioner här. Som tack för hjälpen blev jag bjuden på mexikansk räkgryta som var jätte god! Skönt att slippa laga mat.

Nu inväntar jag premiären av den nya säsongen av house.

Kryddig räkgryta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0