Påskris






Ägg från Indiska, 12st för 25kr

Jag tillbringade förmiddagen och eftermiddagen på skolan. Vi hade föreläsning om immigranter och hälsa + tobkasprevention.
Det första ämnet är rätt självklart för mig, det spelar ingenroll om det är en person från afrika eller Agda från storsjöbygden som sitter framför mig, jag kommer ta hänsyn till deras olika förutsättningar när jag vårdar dem.
Tobakspreventionens första timme inleddes med siffror och statistik om tobak och hälsa, sömnpiller med andra ord. Men sen fick vi bra tips på hur man för ett motiverande samtal om att få en patient att suta röka.

Jonathan mötte upp mig efter skolan och vi gick och införskaffade påskris + lite ägg. Det tog imot lite att köpa ris men efter att haft hela dagen på mig att fundera på vart man skulle kunna snö björkris i stan gav jag upp tanken på att muta Jonathans lillebror att köra mig till skogen, eftersom det skulle bli lika dyrt som att köpa ett litet ris.
Nu står det jätte fint på vårat köksbord och jag är mer än nöjd. Mer än så är jag inte för pynt inför storhelgerna.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad påskfint :)

2009-04-08 @ 17:48:26
URL: http://studentb.blogg.se/
Postat av: HomeRiver

Härligt fint! Jag undrar var både äggen och gardinerna är från?!

2009-04-12 @ 08:32:37
URL: http://homeriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0