Missfärgat



Tvätt liksom disk är en never ending story, spelar ingen roll hur mycket man tvättar/diskar undan så är det lika mycket igen på en gång.
Idag skulle vi tvätta och när vi kom ned igen till tvättstugan för att hänga tvätten utbrister jag "vad är det som är rosa?" när luckan öppnades. Det rosa var mina fd vita tröjor, bla min favorit tee. Vad gör man?
Efter lite googlande så sprang vi på stan för att köpa tvättdukar, körde om maskinen med de numera rosa plaggen med dessa tvättlappar i. Men det gjorde varken till eller från, tvättlapparna var lika rosa som tröjorna var.

Någon som har något mer tips?

Kommentarer
Postat av: Bitte

Hej.Svarar från min huvudblogg:Ja,har gått utmärkt för mig.En fjärdelels klorin i 40 grader utan förtvätt.Har inte tagit bort annat än missfärgningen.Men,lägg inte i för många plagg åt gången.Två max.Sen bara tvätta som vanligt så lukten försvinner.Lycka till.

2009-04-15 @ 11:32:03
URL: http://www.metrobloggen.se/leva

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0