Mamma Mia!

Filmen handlar, precis som musikalen, om tjugoåriga Sophie Sheridan och hennes mamma Donna, som driver en taverna på en liten grekisk ö. Sophie skall gifta sig och vill att hennes pappa skall leda henne uppför kyrkgången. Men Donna vägrar säga något om hennes far. Enligt mammans dagbok, som Sophie tjuvläser, finns det tre möjliga män som Donna var tillsammans med vid den tid, då hon blev gravid med Sophie, så Sophie bjuder i hemlighet, under sin mammas namn, in alla tre till bröllopet.

Oj säger jag, jag trodde aldreig den skulle vara bra. Gick till bion med noll förväntningar och gick ut med ett brett leende. Svårt att beskriva känslorna men den berörde, mycket eftersom jag är uppväxt med abbas musik och skådelspelarna levererade sån glädje i filmen att det var ett rent lyckopiller.

Se den säger jag bara!


lay all your love on me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0