weekend

Vaknade av att huset höll på att blåsa bort och regnet trummade på taket. Inte världens bästa förutsättningar för en lyckad ridtur som stod på schemat idag. Men efter att ryggsäcken var packad med alla varma kläder jag kunde hitta och massoe av varmchoklad hämtade Mikes bil upp mig och vårat gäng på 9 pers styrde kosan mot Nordhallen.
Efter ganska mycket felkörande pga lite för dåligt lokalsinne kom vi äntligen fram till en hage med massor av islandshästar.
Vinden slet i oss och innan jag hade hunnit fått in "min" häst i stallet så varm mina händer redan bortdomnade. Men det och fötterna var det värsta under ridturen så jag klarade mig bra. Vi sadlade våra hästar och efter många om och men satt alla upp, vana som ovana.
Över stockar och stenar tog vi oss, genom en fors och uppför och nedför. Genom solsken och snöfall. En fikapause och en massa försök till tölt och stundvis galopp var vår tur över, alldeles för snabbt. Min häst var lite envis och vägrade röra sig framåt om ingen annan häst gick framför den, det gjorde att det kunde gått bättre. Jag gillar livliga hästar så det får bli nästa gång. För det måste det bli, det är alldeles för roligt att rida för att låta bli. Och jag kan ju inte låta rumpan vila alldeles för länge haha.


Charlotte och sin häst


Jag ser misstänkt likt ut en 5åring. Vi red endel utan sadlar.


Mike, Fredrik, Lisa, Camilla och Charlotte

Det skulle inte sitta helt fel med en kycklingwok just nu innan jag tar nabot hem ikväll.

Kommentarer
Postat av: Bellaboll

Hej!

Såg en gammal kommentar från dig på designadinblogg.se där du frågade hur man ändrar så det blir mer än 15 inlägg på startsidan.. Har letat som en tok men hittar inget.. Skulle du kunna förklara? =)

Tack

2008-10-05 @ 18:30:28
URL: http://bellaboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0