Skola



Idag har jag haft två föreläsningar, den ena om äldres munvård och hur man tar blodtrycket.
Den första föreläsningen ackompanjerades med klassens äcklade utrop. Föreläsaren hade med sig en massa bilder med äckliga tänder. Riktigt groteska saker som har fått mig att motiveras ta hand om min mun för att inte se ut så när jag blir äldre. Usch.

Den andra föreläsningen var om puls och blodtryck. Jag har fått med mig ett steoskop och manschett hem för att träna, träna och träna tills imorgon då vi har metodsövning. Vi ska kunna göra det redan när vi kommer till emtodövningarna, vi ska bara ställa komplimerande frågor då.
Så jag har kvällen på mig att lära mig höra skillnad på puls som är hårt, svagt, mukt, starkt, fylligt, tunt osv. Yeah!

Har även hunnit med att få en utav tre sprutor med Twinrix, ett hepatit a och b vaccin.

frågor om vaccination

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0