Diskoteksbranden

Det slog mig idag när jag kollade in aftonbladet som vanligt att det är imorgon 10 år sedan Diskoteksbranden i Göteborg där 63 ungdomar miste livet och 200skades varav 50st svårt.

1998 var jag 10 år och för första gången insåg jag vad som kan hända i min omvälrd. Min värld blev större än gården jag bodde på och jag började relfektera över händelser.
Idag är jag 20år och nyheterna om x antal döda i några andra länder tyvärr flimrar förbi mina ögon lika lika fort som de kom. Det är hämskt vad man blir luttrad och tyvärr inte bryr sig lika mycket.
Men jag minns branden, om alla ungdomar och sorgen som kablades ut, och jag kände med dem.
Tänk vad livet kan förändras på ett ögonblick, jag beundrar alla ungdomar som har styrkan att gå vidare och glädjas åt vad livet har att ge, trots ofattbara motgångar.

Ett bildspel om branden finns att se här med några av de som överlevde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0