Om jag kunde drömma

Omslagsbild: ISBN 9789171302007, Om jag kunde drömma

Då har jag läst första sidan i Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer. Det är endå inte en ny bok (2005) och jag förstår inte hur den har kunnat glida förbi mig då den värkar uppfylla precis de kriterier jag gillar av böcker. Spännande med en lite anorlunda story.

Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i Washington. Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulle och förföriske Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning. Edward har länge lyckas hålla sin identitet som vampyr hemlig. Men nu går ingen säker, minst av allt Bella som är den person Edward håller mest av. Edward och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara.

Filmen som bygger på boken Twilight har premiär idag och en massiv reklam har ju gjort och jag blev direkt intresserad av böckerna bakom. Jag beställde hem de två första och väntar på den tredje tills den kommer ut på pocket.

Så nu ska jag läsa!

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Jag var ju på världspremiären av filmen och jag gillade den! Underbar känsla i filmen :)

2008-11-22 @ 00:32:07
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Hanna

Låter spännande. Jag älskar att läsa men tyvärr så är det så mycket annat som tar tiden.

2008-11-22 @ 07:10:10
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0