Upp och ned

När jag pratade med jonathan förut efter att jag ringt och kontrollerat att jag inte fick godkänt på mikrobiologin sa han:
"Vad glad du låter, det var de som hade gjort fel va?". Tyvärr så var det ju inte så men jag har inte förlorat hoppet endå. Tro det eller ej. Så lite som fattas för att jag ska vara klar, så nu jäklar ska det gå. Börjar plugga redan idag och fram till den 9 juni och då kommer det gå alla tider.
Fördelen att göra om flera gånger är att man kommer ihåg och lär sig mer. Som nu kommer jag inte ihåg någonting ifrån mikrobiologin. Inte ett jota. Men när jag läser om allt så kommer det fastna hårdare och jag vinner mer på det. Så igentligen är det inget negativt. Som en utav mina lärare sa: "Det är de som gör om tentorna flest gånger som kan det bäst till slut endå, än de som fick A på första tentan." Så det ger mig styrka att fortsätta, för det här är det jag värkligen vill göra.

Jag har äntligen beställt mian glasögon nu. Efter mycket velande så gick jag på magkänslan för mitt andra par. Det blev ett par svarta markerade som är jätte fina. Nördiga men inte toknördvarning. Så om cirka 14 dagar kommer de hem till mig. Och jag kan äntligen se igen haha.

En mobil fick jag också gratis idag. En LG som inte alls är som min den jag har nu, men gratis är gott och vem tackar nej till ett sånt erbjudande. Efter mycket pratande för att förvisa mig om att inga dolda avgifter eller nått annat tillkommer så blev dealen att jag binder mitt abbonemang jag har nu, telia student som är 0 kr/min och 0 kr/sms och en kostnad på 49kr i månaden i 24 månader. Tidigare var jag obunden men det är ju bara bra för mig att vara bunden och ha garanterat det bästa abbonemanget som går att ha i 24 mån, även om jag slutar plugga imorgon. Så snart kommer en mobil hem på posten. Antagligen säljer jag den eller ger till någon i familjen om de skulle vilja ha den.

Amercian gangsters nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0