Linas kvällsbok

DVD Film: Linas kvällsbok
Bakgrundsmusiken ifrån Linas kvällsbok går i bakgrunden ifrån tvn. Jag har den där känslan man har i kroppen efter ha sett någonting som värkligen berör. Den känslan av lycka, sorg, medlindande eller nått annat som en film framkallar hos en. Jag älskar den känslan.

Denna film får mig att slungas tillbaka 5-6år i tiden, tillbaka till osäkerheten om vad som är rätt och fel? Vad som är du och jag? Och hur ska det vara?
Filmen handlar om Lina, 15 år som är allt som börjar på o, okysst, oerfaren osv. Hennes trevande steg på en outforskat stig som vi alla en dag vandrat på, förut eller i framtiden. Jag känner så väl igen alla känslor och tankar som ploppar upp. Visst har de fulaste dialekterna och en gargong som jag inte riktigt kan relatera till. Men de irrationsmomenten försvinner i takt med att filmen växer. Från något osäkert till något enastående.

Se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0