Läkarbesök



Äntligen var stunden kommen då jag skulle få komma till en läkare på vårdcentralen. Eftersom jag vägrade ha min läkare som jag tillhör hamnade jag hos st-läkaren Loella. En helt bedårande tjej som sprutade in en fotboll i min hand.

Nej skämt åtsidor, men så kändes det. Hoppas värkligen jag inte bhöver göra om det.
Hon kom fram till att jag antagligen hade en inflammation i muskelfästet eller vid ledskenan (?) och sprutade in kortison för att skynda på läkningen eftersom jag inte kunnat använda vänster handen på två månader. Har ahft besvär från och till i närmare tre år. Men då har det antagligen läkt ut av sig själv, men inte denna gång.

Nu ska hon ringa upp om en vecka och höra om jag märkt någon skillnad, annars får man hitta på nått annat.

Just nu är jag öm efter själv ingreppet så vi får se hur det känns imorgon och så. Till min tröst ska jag lägga mig ute i det underbara vädret och plugga mikrobiologi. Roligaste jag vet, eller inte...
Ska dock skydda mina brännskadade axlar sen ingår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0