Första 30 poängen!

Nu har jag bara tre gånger kvar på jobbet. Nu på lördag, nästa tisdag och lördag om två veckor. SKönt med lite sommarlov faktist. För det har jag nu! Idag den 13 maj visade sig vara en riktigt bra dag faktist. Jag fick reda på att jag hade klarat både mirobiologin och farmakologin och är nu klar med termin 1! Mina första 30 högskolepoäng avklarade. Blir så lycklig då jag tänker på att jag faktist tagit mig igenom det nu, hade mina tvivel ett tag. För det var jobbigt att ställa om sig från gymnasiet till universitetet. Ett helt annat upplägg och tempo. Gymnasiet är rena dagiset i jämförelse tyvärr. Ska det inte vara en naturlig övergång?

Iafl har jag nu klarat av den svåraste terminen av alla sex stycken. Nästa termin nr 2 blir det praktik för hela slanten och en massa praktisk träning och lite mindre studier. Nu är det bara att kämpa på och om 2.5 år så är jag färdig sjuksköterska. Förhoppningsvis.

Jag ska se på film som jag hyrt för att fira nu och må riktigt gott, för jag har sommarlov till september!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0