Mina, jag & Irene

Denna film kom 2000, då var jag alltså 11-12år och jag förstod inte innebörden i schizofreni och då förstod jag självklart inte poängen i denna galna film.

Jim Carrey som spelar den schizofrena polisen Charlie Baileygates. Det finns dock en annan sida av honom som går under namnet Hank och det är när båda hans personligheter blir kära samma kvinna som det roliga börjar. Charlie, som är trevlig på gränsen till mesig, får i uppgift att eskortera henne till en rättegång mot maffian. Han glömmer dock ta med sig den medicin som håller hans andra personlighet - kvinnotjusaren och vilden Hank - i schack.

Den är grotesk, rolig och totalt idiotisk på samma gång. Men ett gott skratt ger den mig lika mycket som jag rynkar på näsan. Kiss och bajs humor är inte min favorit men det fick gå i brist på annat.

När jag var 11år förstod jag inte ens filmens titel haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0