Kundaliniyoga

Så, då har 55 minuter underbar kundaliniyoga. Det var sista gången för denna termin de körde detta pass. Från och med nästa vecka är det Yoga Mental där det är mer inspirerat ifrån Qigongen och olika balansövningar. Får se om jag gillar den varianten lika mycket som "vardags" yogan som kundaliniyoga är. Inte så mycket konstiga ställningar utan mer fokuserat på andning och uthållighet.

Våran instruktörs röst är som balsam för själen. Undrar om hon gått nån speciell kurs för att kunna prata så där på rätt tillfälle, som när hon säger att slappna av här eller där. Då märker man att man spände sig precis där haha.
Har dock blivitt skadad redan av sjuksköterskestudierna haha, när hon säger saker som käkben, bröstben osv så tänker jag direkt på deras latinska namn. Går bra att försöka varva ned då?

Nu blir det att stoppa nått i magen, strecha och sen lägga sig i sängen och plugga. Tills jag somnar, en välförtjänt sömn som jag är i starkt behov av...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0