Cloverfield



















 
Cloverfield är en monsterfilm som utspelas i New York. Den är inspelad med handhållen kamera ur några kompisars perspektiv. Godzilla möter Blair Witch Project kanske?

Hade nästan glömt att jag och Jonathan såg denna film på bio förra veckan. Hade ju som sagt lite kluvna tankar om den före jag såg den pga recensionerna jag läste. Antingen hata eller älska.

Jag hade dock svårt att komma in i filmen i början, antagligen för att två super fjortisar satt brevid oss och kommenterade högt allt och skrattade. Var så nära att ta min dricka och kasta den på dem. Jvla idioter!
När en brevid oss lessande och sa "håll käften" så var deras mogna svar tillbaka "håll käften själv" och så fortsatte de kommentera och skratta högt.
Som tur var så insåg de att de nog hade blvitt utkastade om de fortsatte och höll käften resten utav filmen.

Efter det var det dilemma nr 2 att komma in i filmen. Den är filmad med en handhållen kamera och stundtals blev man nästan åksjuk. "Som att åka begochdal bana" som Jonathan sa.
Men jag gillade det! På nått sätt kändes det uppfriskande och gjorde en annars rätt så odinär story till någonting helt annat spännande. Nästan som om man vore där ibland.

Annars kan det ju diskuteras om det värkligen blir så jäkla bra kvalitét utav det, nja kanske inte. Jag vill nog inte se varnenda film inspelad så, det räcker med denna.

Så jag kan säga att jag rekommenderar den, om du inte är en stereoyp person som hatar allt utanför ramarna, då är det nog inte filmen för dig.

Kommentarer
Postat av: Tu Madre

Höhö, jag råkade se vilken bok du läser också: "ut ur trötthet", haha! :D

2008-03-13 @ 12:56:39
URL: http://www.TUMADRE.blogg.se
Postat av: Tu Madre

Höhö, jag råkade se vilken bok du läser också: "ut ur trötthet", haha! :D

2008-03-13 @ 12:56:50
URL: http://www.TUMADRE.blogg.se
Postat av: Josephine

Haha, den versionen var nog bättre än min:) Jag kollade också filmen, jag satt mest och skratta för det var så förutsägbart:) Var nog besviken på slutet också...så för mig var det ingen höjdare:( Skall på vslutet och se på 27 dresses, hoppas den är bra!

2008-03-13 @ 13:36:31
URL: http://mumintroll84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0