Pass

Ett jäkla flängande idag. Hade planerat att åka tillbaka med Jonathan till Duved när han och hans pappa jobbat klart. Men efter kaos på byggmax så fick jag inte bilen för att kunna åka och fixa pass + träna fören Jonathan var redan påväg hem. Så jag tog tåget upp kl16. Alltid bra att ha ett pass hemma. Kanske blir en smekmånad för mina föräldrar om jag har tur^^ För då ska jag med! Jag vill ha sol


Jag tycker det är sjukt onödigt att man ska behöva ha både id-kort OCH ett pass när man reser innom eu. Är det inte det de eftersträvar i eu? Att allt ska vara lätt? Varför ska man få betala 400kr för något som bara bevisar att man är svensk. Kan man inte fixa det på id-korten bara? Onödigt.
Långt kö var det också eftersom det är nu alla är ute och reser och om några år måste man fixa ett nytt pass igen. Eftersom vissa länder inte godtar mindre än 1 års giltighets tid kvar på passet. Krångligt bara.

Ett är beställt nu iafl och jag är 400kr fattigare. Fick ta om kortet tre gånger eftersom jag inte får ha glasögon på kortet = jag inte ser vart jag ska titta + kisar. Så nu tok spärrar jag upp ögonen och ser helt sjuk ut istället. Tur det är knappt någon som tittar på det där jäkla passet man endå måste ha.

Nog klagat om det.

Skönt att träna iafl, det är min medicin som gör att jag itne har ont i ryggen. Jag känner hur irriterad och rastlös jag blir när jag inte får träna. Min lilla drog.

Fick en smärre chock när en tradera ringde om skalet jag hade ute till salu på tradera. Ingen har någosin ringt utan man har hållit sig till mail. Men han var trevlig och enda problemet är att jag sitter här och skalet är 10mil bort hemma. Fick muta mamma med att jag ska klippa gräset i stugan om hon fixar att skicka den imorgon. Så går det när man inte tänker längre än näsan räcker.

Vad irriterad jag låter. Kanske för att jag blir så frustrerad när det är underbart väder ute, men jag tvingas sitta inne pga svian ute som äter upp en om man vågar sticka näsan utan för dörren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0