Paranoid?

Idag på jobbet så stod jag själv vid disken för utlåning/återlämning samt kassan, medan den ordinare bibliotikarien tog en fika.
En kille kom fram och frågade om jag kunde följa med han upp på övervåningen för att leta reda på några uppsatser han behövde. Jag var lite osäker på om jag kunde lämna disken obemannad, men vad fasiken tänkte jag och följde med honnom för att leta.
Jag gick först uppför trappen och precis innan vi kommit upp ser jag hur han gör ett tecken mot en kille som stog och väntade på bottenvåningen där disken är.
Direkt korsar ordet kassan i mina tankar. Det är inte så jätte mycket penagr i den men iafl.
Jag pekar ut vart han ska leta och usäktar mig och går ned igen. Väl där nere så ser jag hur killen som fått tecknet står alldeles vid kassan och disken och när han fick syn på mig så gick han ut.
När killen från övervåningen kommer ned igen så tittar han på mig och går sedan ut till killen som väntar nedanför.

Visst det kanske var jag som missuppfattade situationen och deras avsikter, men tänk om jag inte hade vänt mig om då och sett "tecknet"? Hade de snott kassan då?

Jag fick upp pulsen iafl haha, lite obehagligt var det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0