Efter regn kommer sol

Idag har jag nog tagit en utav mina största beslut gällande hur min framtid ska se ut. Jag kommer början om termin 1 igen efter att jag ha gjort färdigt denna rapport och avslutat kursen Omvårdnad A.
Det betyder att jag kommer få tillgodo räkna mig 15p som jag fått godkänt på som kommer ge mig 5 veckor ledigt nu efter detta och 5 veckor ledigt precis innan sommarlovet. Det är de där veckorna i mitten som jag inte klarade av. Nu kommer jag förhoppningsvis förstå vad de pratar om på lektionerna och klara tentorna eftersom nu vet jag vad jag värkligen har gett mig in på. Jag måste ha mycket mer självdiciplin och plugga mer.

Den goda nyheten idag förutom den dåliga att jag inte klarade farmakologin som ledde till mitt beslut att gå om termin 1, är att jag fick jobbet på skolbiblioteket! Det betyder att från och med nästa vecka börjar jag jobba varje tisdag mellan 16-19 och var 4:e lördag 11-15 som kommer ge mig 2000kr i månaden, lovely!

Så nu kommer det bli nya tag och den här gången ska det gå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0