The Queen

Blev medlem  LoveFilm där man utan kostnad kan prova på i 2 veckor och sen bestämma sig om man vill bli medlem eller ej. Då kostar det 199kr i månaden och man får hem så mycket film man vill, ha dem hur länge som helst. Än så länge värkar konceptet super, men får se om jag vill lägga ut 199kr i månaden på det.

Iafl en utav de första filmerna som kom hem var The Queen med Helen Mirren i huvudrollen som jag aldrig hört talas om tidigare.
Men hon lyckades med bedriften att stelt spela en drottning som fortfarande lever.

Jag har varit nyfiken på denna film sen den kom eftersom jag är väldigt historie intresserad. Visst är inte denna "historia" särskilt gammal och dessutom helt fake. Men endå, medan andra tycker den är trist njuter jag för fulla muggar över intrigerna bakom stängda dörra
r.
Tyvärr så är det fortfarande lite lamt då allt är påhittat, inte Dianas död men hur berörda personer reagerade efteråt. Jag hade velat sett lite mer catfight men tyvärr så lever ju drottningen och då går det inte göra sånna filmer haha.

Nej den var absolut värt att se. Dock kryllar det av symboler och riktigt dramaturgisk. Som när drottningen kör sönder sin bil (flyr) mitt i en flod (folket)som vill svepa med bilen (modernisering). 
Dock är trailern mer action än själva filmen, så vill du ha action är det absolut fel film.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0