Stardust



En ung man vid namn Tristan försöker vinna byns skönhet genom att lova henne en stjärna som fallit från himlen.

Hans resa tar honom bortom byns murar till ett mystiskt och förbjudet land. När Tristan hittar"stjärnan"upptäcker han att det faktiskt inteär en bit meteorit utan en arg skadad tjej vid namn Yvaine som inte alls har någon lust att dras runt halva världen för att presenteras för någons flickvän. Men Tristan är inte den ende som letat efter "stjärnan".



Rätt korkat igentligen, men när jag och Jonathan gick för att se filmen Guldkompassen så var det i själva värket denna film jag hade i tankarna.
Så i lördags tvingade jag iväg Jonathan till Åre med mig för att hyra denna film och jag blev inte besviken, den var lika bra som jag hade föreställt mig!
Lite kärlek, en nypa fantasy och en stor portion humor, det var precis vad jag behövde.
Robert de Niro som kapten gör hela filmen +  geten då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0