Next

Så då har man avklarat ännu en film ifrån LoveFilm, underbart tidsfördriv då resten utav alla kändisar är i Bydalen. Varför jag inte är där kan man undra? Jo för att jag orkar inte springa i 100km/h rakt in i väggen som jag brukar göra. Här ska det pluggas och ta det lungt.

Men det var ju inte det som detta inlägg skulle handla om. Utan om filmen Next.

Las Vegas magikern Cris Johnson har en hemlig gåva och förbannelse som plågar honom: han kan se in i framtiden. Sjuk efter undersökningarna han gick igenom som barn ligger han lågt under ett taget namn i Vegas och lever på småvinster. När en terroristgrupp hotar Los Angeles vill agenten Callie Ferris använda alla möjligheter till att övertyga Cris om att hjälpa henne.

Nicolas Cage kan övertyga och vara en gud i många av sina filmer, men ibland blir han bara för mycket...  Nicolas Cage. För mycket underläpp som skjuter fram och bekymrade ögon. Jag vill se lite happy face, lite go lite gone in 60 secunds (Varför är min sån film på Drottningholm nu? Det var ju jäkligt dumt gjort.)

Min poäng är att han är lite för överdriven, men trots det. Oväntade vändning och hyffsad action. Jag förväntade mig tyvärr lite för mycket utav filmen, men den satt där den skulle och gjorde det den kom för att göra. Underhålla mig.

Nu ska jag se min sista film, dvs fyra avsnitt utav Hellsing.
Och gräma mig över att Nicklas har köpt exakt samma säng som jag ville ha -morr-. Så jag ser den som min! Tom samma sängbord jag hade tänkt skaffa! Vad hände?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0