Kranialnerver, någon?

Känner mig fortfarande kung på föreläsningarna, ska dock kanske inte avslöja att jag redan läst kursen en gång haha.

Skönaste frågan idag:

Vad är det svenska ordet för pyramidbanor?

Verision 2:

Vad är det svenska ordet för trillingnerven?

Måste kan till hennes försvar att de hela tiden växlar mellan de latinska benämningarna på alla organ och skit som finns i kroppen. Saken är att vi inte behöver lära oss de svenska orden, men måste lära oss de latinska. Men i våra antomi kursböcker så är det nästan jämt skrivet på svenska? Fel att köra allt på ett språk då. Istället för att skriva hjärnan, skirv Cerebrum på en gång då? osv...

Iafl så går det fortfarande allmänt bra på föreläsningarna som sagt. Är efter två dagar klar med nervystemet med allt vad det innebär. Nu ska vi kunna allt om det för resten utav våra liv. Imorgon är det endorkrina organ, lika dant där. En dag sne ska vi kunna allt, helt underbart, ingen stress här inte. Sen fortsätter de så i tre veckor tills hela kroppens funktioner är avklarat. Sa jag att vi inte hinner med allt? Utan vi får läsa det som inte hinns med hemma.

Underbarast igen idag...

Ni behöver inte lära er alla 12 kranialnerverna, vi har plockat ut de 10 viktigaste...

Den vanligaste orden jag hör komma ur min föreläsares mun är:

Det här ska ni kunna och det där och det där, men inte det där men ni ska iafl veta vad det är osv...

Nu ska jag skriva mina anteckningarna ifrån idag till läslig stil. Bara 10sidor kladd kanske? Sen blir det jobbet igen, woho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0