Tidsfördriv

När man har ledig tid att disponera, brukar man göra det på något man tycker om. Jag använder tiden till att läsa och spela co med Jonathan på olika tvspel.
De senaste som korsat min väg är dessa:



Ljudet av ditt hjärta

"Bella?" Edwards mjuka röst hördes bakom mig. Jag vände mig om och såg honom jogga uppför trappan, med vindrufsigt hår efter att ha sprungit. Han omfamnade mig genast, precis som på parkeringsplatsen, och kysste mig igen. Kyssen skrämde mig. Den var för laddad och hans läppar pressades alltför hårt och desperat mot mina - som om han var rädd att vår tid höll på att rinna ut.

En våldsam seriemördare härjar i Seattle och en ondskefull vampyr fortsätter sin jakt för att ta ut sin hämnd på Bella som åter igen befinner sig omgiven av fara. Samtidigt tvingas hon att välja mellan sin älskade Edward och sin vänskap med Jacob. Och hennes val riskerar att blåsa liv i den urgamla kampen mellan vampyrer och varulvar.

Men Bella har också ett annat val att göra - valet mellan liv eller död.
Men vad är vad?

Den 3:e boken i den numera berömda twilight serien. Den 2:a boken i serien var en besvikelse efter att första boken satt mitt hjärta i brand. Men denna bok tog igen allt som 2:an tappade.

Läs den! Jag kan knappt vänta tills 4:an kommer ut på svenska. Kärlek.


Omslagsbild: ISBN 9789170372384, Hanteringen av odöda

Hantering av odöda

Stockholm en dag i mitten av augusti. Det är onaturligt varmt fast det är sent på kvällen och överallt klagar människor på huvudvärk. Det känns som om ett elektriskt fält lagt sig över stan. Ett omvänt strömavbrott. Inga lampor kan släckas, inga maskiner stängas av. Paniken ligger i luften.
Så plötsligt är allt över. Ingenting har hänt ...

Den pensionerade journalisten Gustav Mahler är trött på livet. Allt har gått fel och allra värst är att hans älskade barnbarn Elias nyligen dött i en olyckshändelse. Nu får Mahler plötsligt ett samtal från en gammal kontakt på Danderyds sjukhus som påstår att de döda vaknar. Det måste vara ett skämt. Ändå tar han sig dit för att undersöka saken.
Han möts av en lika ofattbar som skrämmande syn. Läkare på sjukhuset bekräftar: massor av människor som avlidit under den senaste tiden tycks ha vaknat till liv. Mahler slås av en tanke. Elias. Men han är ju begravd. Mahler vet ändå att han måste åka till kyrkogården.

Jag läste för ett tag sedan låt den rätta komma in som samma författare skrivit, jag gillade den men den är alldeles för otäck för att jag ska våga se filmen. Denna bok var otäck den med, men inte på samma sätt. Jag skulle vilja se den för att boken var jätte bra, med inte top 5.



Gears of War 2 (tv-spel)

Det typiska action spelet där allt går ut på att skjuta, spränga och slå ihjäl så många som möjligt. Rent nöje med grym grafik!

Kommentarer
Postat av: Stina

Sv: Ja kycklingburgare är fint :)



Åh, Ajvides böcker är sjukt bra och läskiga! :D

2009-01-03 @ 21:17:41
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0