Julbord osv



Jag blir faktist lite ledsen när jag läser på fler och fler ställen om att folk bojkottar julbordet i förmån för oxfilé osv. Självklart får man göra som man vill, men som en sann julbordsälskare sticker det lite i hjärtat när folk inte gillar det längre.

Mina favoriter på julbordet är:
- Skinkan
- Tunnbröd
- Gravad lax
- Kallrökt lax
- Prinskorv
- Köttbullar
- Ägg med räkor
- Julmust

Vilka är dina?

Pappa muttrar varje år över julbordet, men det kan jag förstå då han äter hur många som helst genom jobbet innan själv julafton, för grejen är att julbordet ska vara en gång per år, precis som allt annat som hör julen till. Därför käns det lite trist också när alla juleljusen plockas ned, det är så mysigt med att se stjärnor och girlanger i folks hem. Men inget sånt ska upp innan 1 advent haha.

Det kommer bli fajt om jag och Jonathan firar jul ihop i framtiden, just nu är det i resp familj. För han vill ha spria i granen, jag stjärna. Han vill ha glittret på längden och jag på tvärsen + han avskyr julbord. Vi får ta varannat år?

Kommentarer
Postat av: georgia

mums! jag e matgalen haha :D

2009-01-03 @ 20:47:00
URL: http://georgiias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0