Movies

En hel del filmttitande har det blivitt i sommar. Här kommer några av mina favoriter.



Den nya omtalade Batmanfilmen var ett givet måste att se när jag och Jonathan var nere i Göteborg. Eftersom bion här hemme i Östersund inte är något att tala om ens.

Filmen gjorde ingen besviken, Heath Ledger gjorde en utav de bästa rolltolkningarna jag sett. Han är värkligen lika bra som det sägs, oscar nästa?

Vill du se en fullpumpad testosteronstinn Batman, en obehaglig Joker och diverse ryggradslösa personer + okoruppta poliser tillsammans i ett hav av action, se den. På köpet får du en bra dialog och skådespelare.



Blev så less, på tåget hem ifrån Göteborg skulle jag och Jonathan se Alvin och gänget eftersom ingen av oss var särskilt sugna på en drama. När vi väl satte oss framför duken och filmen rullade igång så fortstod vi rätt snabbt att inga animerade ekorrar skulle dyka upp. Utan två timmar lång ont i magen känsla.
Kändes inte lönt att gå ut eftersom vi redan betalt för det så det var bara att vackert sitta ned och titta.

"Försoning" utspelas i England 1935 och 13-åriga Briony kommer från en välbeställd familj. Hon har en livlig fantasi och tillbringar sin tid med att skriva små historier och pjäser. En dag blir hon vittne till en händelse som får hennes fantasi i gungning.

Denna händelse blir bara början på en kedja med obehagliga saker som förändrar familjens liv för evigt.

Det jag fick se var otroligt vackert, miljön och karakäterna. Ett 40tal man gärna skulle flytta in i. Skådespelarna med Natalie Portman i spetsen gör ett fantastiskt jobb. M E N jag avskyr dramas, speciellt sånna här. De får mig bara att må dåligt och vilja gråta, vad är det för mening att se sånt som får en att må så?

Men om du trots allt vill se en vacker film och klarar av sorgliga historier så är denna film för dig.



"Jane är en romantisk och totalt osjälvisk kvinna som varit brudtärna inte mindre än 27 gånger och hennes egen lycka tycks inte finnas inom räckhåll. När hennes lillasyster, Tess, börjar förbereda sitt bröllop med Janes chef börjar dock Jane omvärdera sitt "alltid-brudtärna-liv"..."

27 dresses ville jag se för att jag är ett fan av romantiska komedier. Jag gillar värkligen när man får en bra magkänsla av filmer efteråt. Denna film gör ingen besviken. Katherine ifrån Grays Anatomy var bättre än väntat, hon kan spela annat än hispig läkare.
Filmen har lite oväntade vändningar här och där, så allt är inte förutsägbart ifrån första stund som ofta är problemet med romantiska komedier. Så jag rekommenderar den.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Vill såååå se the Dark Knight!!! De andra två är jättebra de också, särskilt Försoning!:)

2008-08-15 @ 17:39:04
URL: http://nybloggkommersnart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0