Sockersug



Igår bestämde jag mig för hundrade gången att jag skulle sluta ge efter för mitt sockersug. Nu sitter jag med darrande händer och fantiserar om muffins, godis och apelsinchoklad. Mitt huvud dunkar lite och blodsockret är på väg ned och skriker efter att snabbt höjjas till skyarna igen.

Tänkte igår att om jag ser till att alltid ha hemma äpplen, morötter och likande saker kanske jag kunde käka det när sockerattackerna sätter in som värst. Men eftersom jag inte är hemma utan hos Jonathan får jag vackert sitta och fantisera efter gotta, pga nått jag ställt till med själv.

Jag har nämligen ätit och ätit och vant mig vid att alltid äta socker i allt. Jag älskar kakor, godis, bullar, cola och allt annat gott. Men nångång måste det ta slut. Att försöka vänja sig av att inte konsumera detta varje dag.

Men hur lyckas man med det?

Kommentarer
Postat av: Eva

Tack för din kommentar! :o)

/Eva

2008-08-12 @ 14:48:07
URL: http://blixman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0