Hopp om liv för långa naglar


Den här rackern har gett mig hopp om liv igen för mina naglar. Almond Oil Nail & Cuticle Treatment heter den och kommer från The Body Shop.

Min naglar har alltid varit mjuka och skivar sig så fort jag försöker få dem att växa. Det har inte ens varit lönt att spara ut dem, då de går av på en gång.
För ett tag sedan cirkulerade en hälsokostpiller runt bland alla stora bloggar mot mjuka och lättskivade naglar. Men det kändes inte rätt att proppa i sig tabletter för att få fina naglar så det fick vara.
Tills jag en dag med Natalie var på stan och slank in på The Body Shop. Alltid roligt att lukta omkring på allt och sucka över allt man vill ha men inte har råd med. Det fanns en try me utav denna "penna" för naglar och självklart provade vi på en nagel.

Tänkte inte så mycket mer på det fören några dagar efteråt. Min nagel var stenhård på tummen där jag strykit på oljan. Ett mirakel hade skett! Trots en ganska dyr peng ca 160kr köpte jag denna godbit och satte igång att pensla varje dag. 
Nu 3 veckor senare har ingen nagel gått av och naglarna är som sten. Ett stort plus är också att nagelbanden blir jätte fina och oljan luktar super gott. Kan det bli bättre? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0