Akupunktur



Så har man provat akupunktur också. Det var min vänstra hand som fick vara offret eftersom den vägrat läka ut sin inflammation själv som jag haft från (kortisonpspruta) och till sen maj. Jag är rätt less på att inte kunna använda vänsterhanden och nu börjar det bli panik eftersom praktiken börjar om en månad och få behöver jag värkligen två händer.

Av någon anledning vill inte min läkare ge fler kortisonsprutor och tyckte jag skulle gå till en sjukgymnast istället, där var jag för andra gången idag och han skakar mest på huvudet åt vad läkarn hade sagt. Men vi skulle försöka med akupunktur för att se om det hjälper + att han ska prata med läkarn om att jag borde få nån annan hjälp av dem.

Nålrädd som jag är, blev jag rätt nervös när han började plocka fram nålarna. Det som gjorde ont var när han stack in dem och de träffade rätt. Det spännde till och sen var det över.
Fick ligga kvar en stund med nålar i handen och en vid knät och sen var det över. Just nu tycker jag det inte känns något mindre än innan men vi får väll se, jag räknade inte med att bli botad på första försöket. Speciellt eftersom sjukgymnasten tror att jag behöver en spruta till. Men vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0